Jahtas šogad varēs izbraukt jūrā?

Lielupes grīva no putna lidojuma

Jahtu Noma un izbraucieni ar jahtu.

Lielupes ostas kanāla padziļināšanai šogad paredzēti 50 000 latu. Pagājušajā gadā pēc pašvaldību vēlēšanām jaunā sasaukuma Dome atsauca iepirkumu par kuģu kanāla padziļināšanas darbiem 64 000 latu apmērā, jo iepirkums izziņots par vēlu un vairs nebija jēgas šos darbus sākt, jo tie noslēgtos, ātrākais, septembrī, līdz ar kuģošanas sezonas beigām.

Patlaban Lielupes osta ir slēgta, jo kuģu ceļš smilšu sanesumu dēļ, ir par seklu, lai pa to Lielupē varētu ienākt kuģi un jahtas. Taču Jūrmalas pilsētas dome ir ieinteresēta ostas un līdz ar to jahtu tūrisma attīstībā, kas sekmētu Jūrmalas starptautisko atpazīstamību un stimulētu vietējo uzņēmējdarbību.

2005. gadā iebraukšanas kanāls tika padziļināts, un pēc pētnieku (SIA “Procesu analīzes un izpētes centrs”) ieteikuma abpus kuģu kanālam jūrā tika izvietoti zemūdens viļņlauži – 100 līdz 150 metrus gari un trīs metrus augsti cauruļveida smilšu maisi. Tomēr viļņlauži netika ievietoti pietiekamā apjomā, turklāt viens no tiem ir pazudis. Lai gan pēdējā kuģu ceļa tīrīšana tika veikta 2007. gadā, tas atkal kļuvis nekuģojams.

2008. gadā pavasarī visi Jūrmalas burātāji un jahtu īpašnieki gaidīja kārtējo ostas kanāla padziļināšanu, tomēr tas nenotika. Togad vasaras vidū joprojām cerot uz padziļināšanas darbiem, “Dienas Biznesā” izlasīju sekojošu ziņu: “Lielupes ostas valde atbrīvojusi no amata ostas pārvaldnieku Eiženu Cepurnieku”.

“[Jūrmalas mērs Raimonds] Munkevics ir sapinies savos melos. Viņš upurēja burāšanas sezonu, lai tikai noņemtu mani no amata. Uzskatu, ka viņam publiski jāatvainojas burātājiem,” tā bijušais ostas pārvaldnieks E. Cepurnieks. Munkevics: “Nauda padziļināšanas darbiem ir dota pēdējos divus gadus – 2007.gadā 60 000 latu un 2008. gadā 200 000 latu, no kuriem Jūrmalas dome avansā pārskaitīja 20 000 latu, bet darbi netika pat sākti.”

2008. gadā Jūrmalas mērs izteica prognozi, ka būs jauns iepirkumu konkurss, taču tā kā laiks ir nokavēts (attiecībā uz 2008. gadu), reāli padziļināšanas darbi varētu notikt nākamgad, tas ir 2009. gadā. Diemžēl, 2009. gada pavasaris pagāja zem pašvaldību vēlēšanu zīmes un padziļināsānas darbi netika sākti.

Svaigs vējš Lielupes grīvā

Mūsdienās prognozēt Latvijas valsts (un pašvaldību) vīru un sievu uzvedību, un solījumu izpildi ir prakstiski neiespējami, tomēr jahtas Anno Domini komanda šoreiz nopietni cer uz pozitīvu iznākumu. Mēs visi ļoti vēlamies baudīt ne tikai Lielupes, bet arī Rīgas Jūras līča viļņus un vēju!

Jahtas nomas maksa sākot no € 40.
Izbraucienu iespējas ar jahtu un braucienu cenas var noskaidrot sadaļā → Jahtu Noma vai pa tālruni +371 29214264 (10:00-20:00, Alberts, alberts@arjahtu.lv).

Izmantotie resursi:
http://www.delfi.lv/news/national/business/lielupes-ostas-kanala-padzilinasanai-sogad-paredzeti-50-000-latu.d?id=30574265
http://www.nra.lv/zinas/4283-no-amata-atbrivots-lielupes-ostas-parvaldnieks-eizens-cepurnieks.htm

Iepriekšējais Raksts:

Nākamais Raksts: