Jahtas Anno Domini vēsture

Jahta Anno Domini piestātnē

Jahtu Noma un izbraucieni ar jahtu.

Jahta Anno Domini ir būvēta 1986. gadā Tallinas kuģu būvētavā (Таллинский судостроительный завод). Uzreiz pēc jahtas uzbūvēšanas, tā kopā ar vēl vienu identisku laivu, atceļoja uz Latviju. Manā dzimtajā ciematā Jūrmalā bija izveidojies neliels jahtklubs, kas vēlāk tika nosaukts “Grīva”, un kuru finansiāli atbalstīja tā laika zivsaimniecības pionieris – zvejnieku kolhozs “Uzvara”.

Jahtkubs iegādājās šos divus Tallinas ¼ tonnerus, ko nosauca par “Dago” un par Anno Domini. Nosaukumu Anno Domini jahtai esot piešķīris burāšanas treneris Aigars Andrejsons, kam jau iepriekš esot piederējusi laiva ar šādu vārdu.

80-to gadu vidū tikko biju sācis iet skolā un kopā ar daudziem zvejnieku ciemata zēniem un arī meitenēm pievērsos burāšanai. Ilgus gadus kopā ar treneriem Gunāru Pakalnieti un Aigaru Andrejsonu slīpējām zēģelēšanas iemaņas uz tādām mikroklases jahtām kā Optimist, Kadet un Laser. Izbrauciens ar jahtu Anno Domini tajā laikā bija kā svētki. Pieaugušo pavadībā mēs tikām vizināti pa Lielupi un jūras piekrasti.

90-to gadu sākumā par jahtas Anno Domini kapteini un apsaimniekotāju kļuva Mārtiņš Karulis, kurš jahtklubā darbojās no tā pirmsākumiem. Būdams profesionāls galdnieks, Mārtiņš pilnībā renovēja jahtas Anno Domini kajīti. Vēl šodien jahtas interjeru rotā Mārtiņa darinātie jahtas kajītes plaukti, guļvietas un citi elementi.

Pēc dažiem gadiem pie jahtas Anno Domini apsaimniekošanas ķērās mans bērnības draugs Edgars Kerijs. Kādā jaukā pavasara vakarā sastapu Edžu jahtklubā pie jahtas Anno Domini. Viņš tikko bija apņēmies sākt gatavot jahtu sezonai. Tā nu mēs divi vidusskolnieki nolēmām apvienot spēkus, lai turpmāk kopā burātu ar jahtu Anno Domini.

Jahta Daugavā

Brīdī, kad pārņēmām jahtu Anno Domini, mēs jau bijām apguvuši burāšanas pamatus un tajā laikā sevi jau uzskatījām par ļoti pieredzējušiem burātājiem. Tomēr, lai burātu ar koka jahtu, nepietiek tikai ar burātāja iemaņām. Ir nepieciešamas arī galdnieka prasmes. Šajā situācijā ļoti palīdzēja treneris Aigars Andrejsons, kura spēki un profesionālās galdnieka zināšanas noderēja tādos darbos kā stūres remonts, dažu nesošo korpusa ribu nomaiņa un tamlīdzīgos darbos.

Ilgus gadus jahtas korpuss bija krāsots baltā, bet 2003. gadā par godu Zviedrijas hokeja izlases panākumiem pasaules hokeja čempionātā jahta tika pārkrāsota dzeltenzilajās Zviedrijas karoga krāsās. 2006. gada sezonā atkal pārkrāsojām baltā krāsā, precīzāk – pakāpeniski sākām pārkrāsot sākot ar kajītes ārpusi, bet bortus atstājam dzeltenā krāsā. 2007. gada pavasara remontdarbu ietvaros Anno Domini atguva oriģinālo krāsojumu. Precīzāk sakot – nevis oriģināko krāsojumu, bet gan aptuveno sākotnējo jahtas krāsu salikumu, jo krāsu toņi katru gadu tiek veidoti citi, citgad tumši pelēki, citgad tumši zili.

2011. gada par pasaules čempioniem hokejā kļuva somi, un, mēs jokojot nospriedām, ka jahta tagad ir ļoti pareizā krāsojumā – balta ar zilu, akurāt Somijas karoga krāsās.

Lai arī ar jahtu Anno Domini tiek burāts kopš 90-to gadu vidus, tomēr oficiāli jahta piereģistrēta tikai 2003. gadā un ierakstīta arī Latvijas oficiālajā jahtu reģistrā. 90-tajos gados nebija nepieciešamības īpaši domāt par jahtas dokumentiem, jo ar ūdens policiju nācās sastapties ļoti reti. Pēdējo burāšanas sezonu laikā ūdens policija kļuvusi aktīvāka, tādēļ arī Jahtas Anno Domini dokumenti tagad ir sakārtoti un visi braucieni ar jahtu ir likumīgi.

Jahtas nomas maksa sākot no Ls 20 stundā.
Izbraucienu iespējas ar jahtu un braucienu cenas var noskaidrot sadaļā → Jahtu Īre vai pa tālruni +371 29214264 (8:00 – 22:00, Alberts).

Nākamais Raksts: